sobota, 20 lutego 2016

10 ulubionych postaci literackich.

Tak, czytam dużo i często. Mogę przeczytać ok. 500 stron w jeden dzień. Praktyka czyni mistrza. Zapraszam was na Top 10 Ulubionych postaci literackich. Będą tu głównie postacie z książek fantastycznych (bo takie najczęściej czytam), ale nie tylko. 

10 miejsce - Hermiona Granger 
 Dziesiąte miejsce wcale nie jest złe i tak cieszę się, że zmieściłam ją na podium. No, ale uwielbiam jej postawę. Niby kujonka i do tego mugolaczka, ale pokazuje, że stać ją na więcej, że nie jest gorsza, że jest godna tytułu czarodzieja. 




9 miejsce - Alex Steward
 No jak go tu nie uwielbiać? Uwielbiam całą książkę Love, Rosie, ale ten bohater jest po prostu wyjątkowy. Polubiłam go, jak pierwszy raz czytałam tę książkę (tak, czytam książki więcej niż raz). Za każdym kolejnym czułam, że lubię go coraz bardziej. 


 8 miejsce - Ania Shirley 
 Tu nie mogło jej zabraknąć! To prawdziwa bohaterka mojego dzieciństwa. Czytałam ją już tyle razy, że ulubione cytaty znam już na pamięć. Nauczyła mnie, że trzeba dążyć do marzeń bez względu na przeciwności, a i że można znaleźć miłość rozbijając na czyjejś głowie glinianą tabliczkę :D 


7 miejsce - Draco Malfoy 
 Tak, lubię go. Wiem, że był złośliwy i zdradziecki i podły i okrutny itd. Ale to wszystko przez fanfiki. Naczytałam się różnych Dramione i teraz mam :D Poczytajcie, nie macie pojęcia, jak to zmienia pogląd na niektórych bohaterów... 


 6 miejsce - Jan Markiewicz 
 Czas Honoru kocham i uwielbiam i miłość na zawsze itd. Janek jest wspaniały. Uwielbiam go i jako ojca i męża i przyjaciela. Był jednym z najszlachetniejszych bohaterów i w książkach i serialu. Długo płakałam, kiedy ... no wiecie. Kto oglądał ten wie. 


 5 miejsce - Annabeth Chase 
 Dałabym ją na wyższym miejscu, ale jest tylu wspaniałych bohaterów, że wylądowała aż na piątym miejscu. Chociaż to i tak dziewczyna na najwyższym miejscy, bo już dalej to tylko chłopaki :D Annabeth jest niesamowita. Jest taka jaką ja chciałabym być : inteligentna, rozsądna, silna, ale też wrażliwa i kochająca. 
  

 4 miejsce - Michał Konarski
 Kolejny bohater Czasu Honoru, ale ja go tak uwielbiam. Nie wiem, co można o nim powiedzieć. Jest taki, że nie można go nie lubić. 


3 miejsce - Bellamy Blake
 Witam na podium! Teraz czas na takich bohaterów, których mam na tapecie i wkładam do każdego wypracowania na języku polskim :D To jest moja ELITA. A Bellamy Blake jak najbardziej się do niej zalicza. Zakochałam się w nim od pierwszego odcinka, Kto ogląda serial lub czytał książki, wie, jaki on jest wspaniały. Wiem, że za dużo o nich nie mówię, ale nie potrafię wyrazić słowami, jacy on są dla mnie ważni.

 2 miejsce - Damon Salvatore 
To taki jeden z bardziej znanych bohaterów książkowych i serialowych. No bo kto o nim nie słyszał? Damon jest fantastyczny, jako bohater. Jego odzywki są mega. Nie łudzę się jednak, że gdybym zobaczyła go w prawdziwym życiu, pobiegłabym po autograf, raczej zwiała ze strachu. Ale pomarzyć można :D 
 

1 miejsce - Percy Jackson 
 No i nareszcie pierwsze miejsce! Percy Jackson to odpowiedź na wszystkie moje pytania. Mogłabym wychwalać go bez końca. Wspaniały, przystojny, odważny... Dobra, bo za bardzo się rozpiszę. Po prostu on ZAWSZE będzie moim numerem 1. Może kiedyś znajdę kogoś, kogo polubię tak samo, ale bardziej? W życiu! 


No i to by było na tyle. A wy jakich macie ulubionych bohaterów literackich? Piszcie w komentarzach :)

Źródło zdjęć : Google










13 komentarzy:

  1. Literackich? Hmm,na pewno Noah z "Oddam Ci słońce".
    Musiałabym dłużej nad tym pomyśleć :D

    OdpowiedzUsuń
  2. o kurde percy na 1? ja bym damona dała
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam książki "pamiętniki wampirów" i oglądam serial na bieżąco. pierwszy raz wydaje mi się, że serial jest lepszy od książki :P mam w domu wszystkie części . i o tyle co na początku nawet mnie wciągneło to potem koło 4-5 części myslalam, ze padne i nie moglam sie doczekać az skoncze czytać. nudne jak flaki z olejem :P skonczyłam na piątej cześci w polowie i nie powróciłam do czytania .

    tak samo przy serialu "pretty little liars" (słodkie kłamstewka) uwazam, ze serial o niebo lepszy niż książki :) .

    A ta Annabeth Chase to skąd to jest?? bo szczerze - nie słyszałam nawet hehe :P

    http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre! Z czego jest Bellamy? U mnie zawsze na wypracowaniach pojawia się właśnie Ania Shirley :D ja sama nie wiem, jaki ranking byłby u mnie :o

    Snapchat: przerwa_ksiazke
    Blog: www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bellamy jest z serialu i książki ,, The 100" 😊

      Usuń
  5. Nie znałam wszystkich :)

    five-souls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znałam tych wszystkich postaci, ale chętnie sobie o nich poczytam. Masz świetny blog i oczywiście zaobserwowałam go, ponieważ blogi o tej tematyce są najlepsze. Też uwielbiam Anie Shirley :D Zapraszam do mnie na bloga z recenzjami, może ci się spodoba: http://ksiazkiwidzianeoczaminatalii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. No, jakaś blogerka, która jest herosem ^*^
    Na razie zapowiada się bardzo ciekawie. Zostane na dłużej ;)

    No, i Percy na pierwszym miejscu! Wiem co czujesz do Bella'miego (chyba rąk to się odmienia...). Ja osobiście shipuje Clark i właśnie Blak'a ^^ są po prostu idealnie :D

    Powodzenia i do zobaczenia ;)
    http://bibliotekaslow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wpis! :)
    Zapraszam do mnie: http://ollivsing.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tych postaci uwielbiam tylko Anię (HP to nie moja bajka, nie czytałam, filmy oglądałam w kawałkach... ogólnie mnie nie pociąga), bo kojarzy mi się z dzieciństwem, jest postacią z książki, którą czytałam jako jedną z pierwszych :) Aż się łezka w oku kręci, że minęło tyyle lat... Wciąż chcę się wziąć po raz kolejny za czytanie, ale jakoś brakuje mi czasu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ich tylu, że mogłabym stworzyć oddzielny blog. Hermiona, Ania, Draco-rozumiem <3

    OdpowiedzUsuń